#107 EL SALT DEL FITÓ – MINES DE SANT PERE PLA DE L’ARCA EXTREM

*Aquesta ruta requereix bon calçat i es realitzen un seguit de corriols perduts i embardissats.

Iniciem el recorregut a l’aparcament de sota la depuradora del Pertús, just passada l’A7 per sota. Pel camí del Mas Rius trencarem a la dreta i anirem a trobar el geodèsic 306074015 on tindrem unes vistes espectaculars del Castell de Bellaguarda i de la duana hispano-francesa.

Continuaren fent una pujada forta fins a recuperar el sender que ens porta al Fitó, és en aquest sender on deixarem el recorregut per baixar fins al Fitonell, Hem de vigilar molt en aquest tram, ja que depenent de l’època de l’any no i podrem accedir, a més una part del tram està ferrat i s’ha de vigilar. El Fitonell és un salt menor que el fitó, 20 metres, però el lloc és molt salvatge.

Desfarem el camí i agafarem novament el sender fins al Salt del Fitó, el salt d’aigua més alt de tot el Pirineu oriental, compta amb 59 metres de caiguda vertical. Tal tenir cura al pont penjat que i dona accés. Un cop deixem el Salt del Fitó trobarem una forta pujada també ferrada que ens portarà a Sant Pere Pla de L’Arca, tot passant per Can Conxa. Pels més entusiastes, el mirador de la carena de Can Conxa és molt interessant.

Un cop deixem Sant Pere Pla de l’Arca ens dirigirem a Can Travessa, la Torre de Sant Pere Pla de l’Arca i les Mines d’or i arsènic, tot aquest tram és molt brut i només recomanat per verdaders exploradors. Recomanem pantaló llarg i ganes d’aventura.

Un cop ens trobem al Prat dels Forquets, anirem tranquil·lament fins al refugi i al Mas de l’Illa per una pista, on agafarem un corriol que ens portarà a l’inici de la ruta.

Podeu descarregar el track a AllTrails o Wikiloc.