#105 LA CIVADERA

Recorregut de 14 quilòmetres amb 700 metres de desnivell positiu. La ruta comença a l’aparcament del carrer del Prat d’en Malagrava a La Jonquera. Pujarem fins al Mas Brugat per la pista retallant algun punt per corriols. Aquest mas estil modernista està aixecat, en gran part, sobre la roca. Deixarem el mas a l’esquerre seguint les marques de color groc que ens portaran al corriol que s’enfila al Castell de Rocabertí, castell roquer acinglerat sobre una escarpada penya granítica de forma cònica i que actualment en resten només les ruïnes. Podrem gaudir d’unes vistes espectaculars de la zona.

Deixarem el Castell de Rocabertí descendint fins a l’encreuament del mateix i enfilarem cap al castell visigòtic de L’Esquerda de la Bastida que es troba a la carena del Puig dels Falguers i límit del PEIN de l’Albera. Coronarem el Puig de Falgers 761m. espectacular mirador i límit entre Cantallops i La Jonquera. Deixarem el G.R.11 per anar a l’esquerra cap al Roc civader.

Un cop el Roc Civader desfem el camí fins a l’encreuament i continuarem per pista fins al Mas del Camp del Calze i posteriorment anirem fins a l’església de Sant Pere Pla de l’Arca, Ja no ens quedarà més que agafar el corriol que passa pel Roc Lluent per baixar al Mas Brugat i per la pista retornar a l’aparcament després de fer un nou corriol final.