/#057 EL BALCÓ DE LA GARROTXA – MAIÀ DE MONTCAL/

Aquest és una ruta molt fàcil apte per a tots els públics. Aparcament gratuït no vigilat a l’entrada del poble de Maià de Montcal, al carrer Girona. Primer de tot visitarem l’església de Sant Vicenç de Maià de Montcal. Fou restaurada el 1978 coincidint amb el mil·lenari de la primera cita documental del temple. L’actual edifici és del segle XII. Després anirem fins a la plaça de l’Hort d’en Patllari, i sortirem de Maià de Montcal direcció a Santa Maria de Jonqueres o Santa Magdalena, passant per davant de Can Aiats, anant a buscar el Camps de Can Jonqueres. A Can Ramis agafarem una pista asfaltada i a 100 metres girarem fort a l’esquerre, a 50 metres agafarem un corriol a la dreta que ens portarà fins al Puig de Santa Magdalena un cim que es desprèn de la Mare de Déu del Mont on podreu veure el Golf de Roses, i on trobareu Santa Maria de Jonqueres o Santa Magdalena, una església del segle XII.

No deixeu de pujar al campanar, tot i que heu de demanar les claus per entrar-hi. L’accés és molt estret però no us deixaran indiferents les vistes.

Al seu interior trobareu l’imatge de la Mare de Déu de Jonqueres i alguna sorpresa més.

Un cop visitada Santa Maria de Jonqueres o Santa Magdalena, agafem direcció de Maià de Montcal pels Boscos de Ca n’Alzina, veureu una espectacular vista del Plà de Can Pou i del Plà de Can Jonqueres.

Poc després arribarem a Maià de Montcal.

Podeu descarregar el GPX a Wikiloc.