/#056 AGUAIT DE VILAÜT – MOLÍ DEL VENT/

La ruta és fàcil, per tots els públics. Si plou o ha plogut acabareu enfangats, no es per menys esteu, a la zona anomenada l’ullal del Fang. L’aparcament proposat, a les runes del Mas Torroelles,  al costat de la carretera GIV-6103 que va de Castelló d’Empúries a Palau-Saverdera, no és segur perquè no té vigilància. Si us preocupa, podeu aparcar  a la Masia-Restaurant Les Torroelles, l’únic lloc proper on podem deixar aparcat el cotxe una mica vigilat. A 500 metres del recorregut trobareu el rec dels Ferriols, que normalment porta una mica d’aigua. Poc després girarem a l’esquerra i arribarem a les sureres de Vilaüt i a l’aguait de l’Estany de Vilaüt.

Tornem enrere a les sureres i girarem a la dreta per tornar per un altre camí, quan arribem a la carretera girem a mà esquerra per tornar al punt d’inici. A 300 de l’aparcament sentit Roses per la pista girarem a l’esquerre per anar a trobar el Rec del Mas Blanc, una canalització de formigó que la voltarem fins a trobar el camí que puja al Molí del Vent.

La Torre o Molí del Vent es troba dins la zona del Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà, es va concebre com a molí per moldre gra i també com habitatge, ha perdut tot el seu coronament. Podreu accedir al seu interior i amb certa habilitat a la primera planta tot i que és una mica perillós. Baixarem pel mateix corriol i continuarem el camí seguint el Rec del Mas Blanc sentit Roses. Travessarem la carretera GIV-6102 seguint el rec que ens portarà a les Basses de les Garrigues i la Bassa del Camí Ral. Un cop deixem les basses girarem a la dreta per agafar una pista que va directe a l’aparcament passant pel Mas de la Pedra Coberta.

A Wikiloc i descarregueu amb TRAXAPP (Descarrega fitxers GPX tot amb un, eina per descargar arxius GPX d’Strava™, Google Maps™ y Wikiloc™.)