/#91 PUIG BASSEGODA – COVA D’EN PÓLVORA – ZEBRA by JORDI GAMITO TEST /

Aquesta ruta és la reedició del track #69 CAN NOU – COVA D’EN PÓLVORA on li hem afegit un puja-baixa al cim del Puig Bassegoda.

En aquesta ocasió en Javi Gálvez realitzarà el test dels nous mitjons Zebra by Jordi Gamito, juntament amb la recent guanyadora de la MDM.cat 12KMárili Yamilet, per treure les seves conclusions, posant-los a tota prova.

Sortida a Can NouAlbanyà. Comencem la ruta seguint el GR-11 direcció al coll de Bassegoda, i farem el cim del Puig Bassegoda.

Un cop retornem a la pista del coll del Bassegoda agafarem la llarga pista que ens portarà fins a Can Padern, un cop a Can Padern hem d’anar molt amb compte. Sota Can Padern, agafarem un corriol brut, baixarem per ell i creuarem el Torrent de la Canal del Ferrer. Un cop creuat el camí va pujant sempre per sobre del cingle fins a un escaler,  baixarem el cingle. En aquest punt millor mirar el track del G.P.S. hem de trobar una canal  per baixar un nou cingle. Un cop a baix amb molta precaució resseguim el cingle a l’esquerre fins a trobar la Cova d’en Pólvora. Si heu tingut moltes dificultats per arribar a aquest punt, retorneu a Can Padern per on heu vingut. Si us agrada l’aventura, un cop pugem l’última canal feta de baixada resseguim la paret del cingle. Trobareu marques de color lila, però es perden molt, i atenció, és força brut. Trobarem un punt on travessar el Torrent de la Canal del Ferrer i tornarem a Can Padern.

Comencem la ruta a Can Nou de Bassegoda, el camí ens porta fins al refugi que estan restaurant i està quedant de luxe.
El primer objectiu: el cim del Puig Bassegoda, com sempre amb unes vistes espectaculars, agafem la pista de baixada per anar a trobar l’encreuament que ens portarà a una de les coves més impactants que hem visitat per la zona. La Cova d’en Pólvora, en un principi sembla que només siguin uns metres endins però un cop entres ets conscient que és alguna cosa molt més, espectacular amb una galeria interna immensa.
És recomanable que d’ençà que ens desviem a Can Padern direcció  a la cova, seguirem el track molt detalladament, ja que el camí està molt deteriorat i perdut, aquest és molt antic i no està gaire senyalitzat.
Un cop a la pista tornem cap a Can Nou per la Serra de Corsavell.

Javi  Gálvez.

Desfem la pista de Can Padern, i agafem la pista fins al Collet del Ras, un cop al coll seguirem les marques grogues, direcció el Puig Escaleró i Sant Joan de Bossols. Trobarem una primera cruïlla a pocs metres del Roc Major, a l’esquerra aniríem Sant Joan de Bossols, nosaltres anirem a la dreta sentit Puig Escaleró, poc després, a una segona cruïlla, deixarem el camí de la dreta que puja a Puig Escaleró, i anirem a l’esquerre, direcció el refugi del Bassegoda i Can Nou. Aquesta zona està molt ben senyalitzada i no representa cap problema, només hem de tenir present que a l’anada, el camí baixava molt i ara tenim desnivell acumulat i les pujades fan bones rampes.

Podeu descarregar al Wikiloc de Gas Mountain, sempre a la cerca de noves localitzacions.

ZEBRA by JORDI GAMITO TEST

Ens hem decidit, aquests són els nostres mitjons, els ZEBRA, els mitjons d’en Jordi Gamito, el corredor de muntanya especialitzat en llarga distància ha escollit aquests mitjons per un motiu, la comoditat, i nosaltres ho confirmem, són espectaculars.

Els mitjons model ZEBRA son uns mitjons compressius amb nivell de compressió mitjà, amb una bona subjecció a la zona de turmell i metatars, a més són molt còmodes i lleugers. La puntera i el taló estan roforçats sense costures per garantir la màxima comoditat, prevenir i evitar l’aparició de butllofes. Aquests mitjons són a més a més solidaris doncs 1€  per unitat es destinarà a l’Hospital Sant Joan de Déu per ajudar els nens malalts de càncer.
#PELSVALENTS
#PARALOSVALIENTES

Pots fer-te amb ells en aquest enllaç:

Per més informació podeu visitar: https://jordigamito.com/

Amb la col·laboració de SOBREMIEL.