/#85 COMANEGRA – PIC DE LES BRUIXES – TORRES I CASTELL DE CABRENÇ – EL SENTINELLA/

L’inici d’aquesta ruta és a Beget, un dels pobles més bonics de Catalunya, iniciem un primer tram de pujada forta però  per un sender molt bonic, el camí de Can Reguer, amb unes vistes espectaculars. Un cop passat els Prats de les Roques arribem al Mas el Sunyer. Quan portem dos quilòmetres al Collet del Sunyer girarem a l’esquerre per pujar sota els Cingles de Migdia i ens dirigirem cap als cingles de la Gralla passant pel coll del Clotic. Continuarem fins a la pista de Monars al coll del Bosc Forquet del Sunyer, i la travessarem per anar pel corriol que ens portarà a la Collada Fonda on girarem a la dreta per arribar al Cim del Comanegra per la Serra LLarga. Els 1.558 metres d’altura del Comanegra, esdevenen una frontera natural, a la vegada que és el pic més alt de la comarca de la Garrotxa. Entre els faigs podem divisar les muntanyes del Canigó, que antigament inspiraven al poeta Jacint Verdaguer.

Deixem el Comanegra per la Serra Baixa, i ens desviem per la Serra Llarga de Monars per anar fins al Pic de les Bruixes,  la vista del cim és espectacular i  destaca la llarga carena del Comanegra. Desfarem el camí per retornar de nou al pla de la Serra. Agafarem un camí de baixada amb força pendent pel mig de la fageda fins a arribar a una pista on hi ha una rulot abandonada. Seguim pel camí de la dreta per arribar a la +522 al coll de les Falgueres

Anirem per un camí molt planer i realment bonic que va passant pels colls del Boix, el del Llistonar i el del Perer, fins al Pla de la Muga, on més endavant trobarem el mirador de La Muga, aprofitarem per apropar-nos a la +523 al mateix Pla de la Muga, i seguirem fins al naixement de La Muga, on hi ha una placa esquerdada.

Passem a prop del Puig de La Llibertat, un petit turó sense vistes, comencem a baixar pel camí que continua arribant a una pista forestal que seguirem fins al Pla del Castell on hi ha uns senyals indicatius per pujar a les Torres de Cabrenç. Les ruïnes del Castell i les torres de Cabrenç són un magnífic mirador de 360º sobre el Pirineu i  estan datades de l’any 990. Finalment, ens desviarem per veure El Sentinella, aquesta curiosa roca resta a la cinglera a prop de la Torre Nord.

Desfem el camí fins al Pla del Castell i agafi la pista la dreta seguint camins i corriols, i seguint els senyals grocs fins a trobar el camí que havíem a l’anada, passant novament per la +522, i desfem el camí,(abans amb molta baixada, ara amb forta pujada) fins al Pla de la Serra. Agafarem el corriol que passa pel collet de l’Orri, que ens portarà a la Bassa de Monars que serveix per beure el bestiar que hi ha a la zona. Arribarem de nou al coll del Bosc Forquet del Sunyer i ja només ens quedarà arribar de nou a Beget.

Un cop a Beget recomanem la visita a l’església de Sant Cristòfol de Beget, ja que en el seu interior es conserva intacte des de fa segles. S’hi pot contemplar l’espectacular talla romànica de fusta policromada del Crist en Majestat, coneguda com la Majestat de Beget, del segle XII, de més de dos metres d’alçada i gairebé dos metres d’amplada que és considerada una de les obres cabdals de l’escultura romànica catalana.

Us podeu descarregar el gpx a Wikiloc:

Agrair al Rubén Cruz per posar a prova aquest track tan especial perquè tots podem gaudir d’ell.

Si teniu ganes de més, us deixem aquest enllaç:

/#81 HOSTAL DE LA MUGA – NAIXEMENT DE LA MUGA/

Amb la col·laboració de Volkswagen Autopodium Figueres i Columbia Outlet La Roca.