/#69 CAN NOU – COVA D’EN PÓLVORA/

Aquesta ruta l’hem realitzat seguint el track de Wikiloc d’en Jordi Freixa Sala, aquí us deixem el track original, molt ben fet i ben explicat. Nosaltres l’hem fet en sentit invers menys la zona de la cova, que hem respectat el sentit per no complicar el recorregut que ja de per si ja és prou difícil.

Aparquem el cotxe al pàrquing a Can Nou, Albanyà. Comencem la ruta seguint el GR-11 direcció al coll de Bassegoda. Un cop a la pista del Coll agafarem la llarga pista que ens portarà fins a Can Padern, un cop a Can Padern hem d’anar molt amb compte.

Sota Can Padern, agafarem un corriol brut, baixarem per ell i creuarem el Torrent de la Canal del Ferrer. Un cop creuat el camí va pujant sempre per sobre del cingle fins a un escaler,  baixarem el cingle. En aquest punt millor mirar el track del G.P.S. hem de trobar una canal  per baixar un nou cingle.

Un cop a baix amb molta precaució resseguim el cingle a l’esquerre fins a trobar la Cova d’en Pólvora. Si heu tingut moltes dificultats per arribar a aquest punt, retorneu a Can Padern per on heu vingut. Si us agrada l’aventura, un cop pugem l’última canal feta de baixada resseguim la paret del cingle. Trobareu marques de color lila, però es perden molt, i atenció, és força brut. Trobarem un punt on travessar el Torrent de la Canal del Ferrer i tornarem a Can Padern.

Desfem la pista de Can Padern, i agafem la pista fins al Collet del Ras, un cop al coll seguirem les marques grogues direcció el Puig Escaleró i Sant Joan de Bossols. Trobarem una primera cruïlla a pocs metres del Roc Major, a l’esquerra aniríem Sant Joan de Bossols, nosaltres anirem a la dreta sentit Puig Escaleró, poc després, a una segona cruïlla, deixarem el camí de la dreta que puja a Puig Escaleró, i anirem a l’esquerre, direcció el refugi del Bassegoda i Can Nou. Aquesta zona està molt ben senyalitzada i no representa cap problema, només hem de tenir present que a l’anada, el camí baixava molt i ara tenim desnivell acumulat i les pujades fan bones rampes.

Obligatori portar un bon G.P.S. i millor no anar sols.

Teniu el track al Wikiloc de GAS MOUNTAIN.

Si us heu quedat amb ganes de conèixer més: