/LA SUSSISSA’20, ESPOLLA/

La primera de l’any, la marxa de La Sussissa!

Amb un ambient i un dia impressionant, no se li pot demanar més a aquesta marxa que ho té tot, una festa per als amants de la muntanya.

Una cursa que agrada a tothom, tant a caminadors com a corredors. Si respira un ambient festiu agradable, està molt ben organitzada i un marcatge perfecte. Amb punts tècnics senyalitzats. Amb un spiker molt profesional. Un avituallament molt bé al final de la cursa, molta quantitat de menjar, impressionant, i sobretot la sussissa amb una bona torrada. Una cursa molt ràpida per ser de les primeres de l’any, on tothom intenta estar al davant. És apte per tors els nivells. El traçat d’aquest any ha sigut a l’inversa de l’any anterior. Problemes per no fixar-me amb el que et donen. Vaig recollir un dorsal que no era meu, i fins al final mirant la classificació no em vaig adonar de l’error i vaig córrer amb un altre nom. Aquí ens van trobar tot el grup d’entrenament de running Torremirona del premi que vaig guanyar a la MDM Trail de Beuda i molts companys Gas Mountain, Tornaré.

David Serra

El circuit de la Sussissa, aquest any a l’inversa respecte l’any passat.

Sortida és la plaça del Marquès de Camps, al costat de l’església passant pel camp de futbol. Passarem per la barraca de pedra seca CODI: 18694 de la Wikipedra que es troba en un estat força bo, una veritable joia. Agafem alçada amb una bona rampa cap al puig del Pal. Passem la creu.  Després de fem un planer i una bona baixada, comença una segona pujada més suau i llarga dins del bosc, que arriba fins a sota del Castellar Gran amb una vista espectacular de l’Albera. Girem cap a un sender d’itinerari saludable, fins “els Masos“. Passen un seguit de camps, horts i boscos i baixem al veïnat dels Vilars de Sant Pere Desprac on hi havia l’avituallament. Sortim pel GR-11 seguint la riera fins a la font de Cadecàs, amb una rampa final força tècnica. Agafem la pista cap a la dreta, per endinsar-se en un bosc de pins i antigues vinyes fins a una pista. Es travessa una riera, més vinyes fins que s’arriba al poble per darrere de l’església i l’arribada. Ruta senzilla, amb dues pujades a l’inici, però de molt bon fer.

Wikiloc Marxa de La Sussissa 2020

Amb això només ens queda felicitar a l’organització, l’ajuntament d’Espolla i els espònsors que han ajudat a fer possible aquest fabulós dia.