/3MPORDA BY RUBEN LÓPEZ (II) /

En Ruben López completa el 50 % el recorregut de 12 etapes amb més de 330 km i 11.500 m de desnivell positiu per la comarca de l’Alt Empordà intentant acostar-se el màxim possible al seu perímetre, amb l’afegit de fer el màxim del recorregut possible fent minimalisme, una opció nova per aquesta ruta que tant ens agrada, amb un recorregut molt variat, senders, trialeres, pistes, sorra i l’inevitable asfalt en alguns trams,  arribant a un 90% offroad. A més per embolicar més encara farà les etapes segons li vinguin bé, per gaudir totalment de l’experiència.

+3mpordA ETAPA I – LLANÇÀ /COLL DE BANYULS

LLANÇÀ – CAP RAS – COLERA – PORTBOU – PUIG DE CERVERA – COLL DE BELITRES – COLL DEL FRARE – COLL DE LA FARELLA – CASTELL DE QUERROIG – PLA DEL RAS – PUIG DE LES BARBES DEL BOC – PUIG DE TARAVAUS – COLL DELS EMPEDRATS – PUIG D’EN JORDÀ – PUIG DEL TORN – PUIG DE LA CALMA – COLL DE VALLFREDA – PUIG DE LES FORQUES – COLL DE BANYULS

04/07/2020

Quarta etapa de l Empordà 360: Llançà – Coll de Banyuls.
Sortida de la platja de Llançà seguint les marques de la Marxa de Resistència del Cap de Creus passant per Cap Ras i direcció Platja de Garbet.
He passat arran de Mar al final de la platja. Si no hagués pogut passar hauria entrat dins la finca, ja que hi passa el camí de Ronda per dins!
Passo pels canons de Colera, Colera seguint el GR direcció Portbou.
Visita al Monument del Walter Benjamin a Portbou. Passo per platges arran de costa fins a arribar al coll on es pot veure Cervera i la costa Francesa.
Passo per monuments Republicans direcció al castell de Querroig un cop allà quasi tot el camí és per Carenes i crestes fins al Coll de Banyuls.
Etapa meravellosa amb gran valor paisatgístic, tècnica i dura.

Ruben López

+3mpordA ETAPA 2 (COLL DE BANYULS – LE PERTHUS).

COLL DE BANYULS –  PIC DE SAILFORT – PUIG DE LES GUARDES – PIC DELS QUATRE TERMES – PUIG DE PADRETS – PIC NEULÓS – ROC DELS TRES TERMES – PUIG DE LES COLLADETES – PUIG FORCADELL – MAS NOU – MINES – SANT PERE DEL PLÀ DE L’ARCA – SALT DEL FITÓ – CAMÍ DEL MAS DE LA COMTESSA – LE PERTHUS

17/07/2020

Cinquena etapa del 3mporda : Coll de Banyuls – Pertús.
Etapa de traca!, en aquesta etapa comença a picar el desnivell positiu. Surto del refugi de Coll de Banyuls sempre amb el Wikiloc direcció Puig Neulós seguint marques grogues. Pujada fins al Puig Neulós amb Tramuntana molt forta i fred.
Baixada ràpida buscant el Salt del Fitó seguint marques GR i sempre amb Navegació perquè hi ha punts que és pel camí.
Al Salt del Fitó baixada ràpida i de seguida al Pertús. Etapa molt bonica amb molts contrastos i bastant tècnica.

Ruben López

+3mpordA ETAPA 03 (EL PERTHUS – COUSTOUGES)

LE PERTHUS – FORT DE BELLAGUARDA – COLL DE PANISSARS – COLL DEL PRIORAT – COLL DEL POMER – PUIG DEL COLL DEL TEIXÓ – COLL DE PORTELLS – MAS NOU – COLL DE MANRELLA – LA QUERA – COLL DE LLI – COLL DE LA BIGA – COLL DE LES GORDES – MARE DE DÉU DE LES SALINES – COLL DEL PONT DE LA NEU – EL MOIXER – ROS DE FRAUSA – COLLADA DE SANT MARTÍ – LES COLLADES – COLL DE LA DONA MORTA – COLL DE PERILLÓ – COLLADA VERDA – SANT BERNABEU – COLL DEL FAIG – COLL PREGON – PUIG MOIXER – COLL DE LA PEDRA DRETA – COUSTOUGES

26/07/2020

Sisena etapa per mi de la 3mporda: Perthus – Costouges

Surto del Pàrquing direcció Fort de Bellaguarda seguint GR sempre amb Wikiloc i amb alguna pèrdua fins a arribar a les Salines.
Un cop allà direcció Moixer on faig el pic i baixada molt tècnica fins a la Dona Morta.
A partir d aquí es pot córrer de pressa fins a Costoja.
Etapa llarga amb bastant desnivell positiu i tècnica. Recomano fer aquesta etapa en dies de molta calor, ja que la gran part del recorregut es fa per bosc i ombra.

Ruben López

Si voleu participar, descarregueu els tracks al Wikiloc de Gas Mountain, i ens expliqueu per FACEBOOK o MAIL les vostres experiències i descobriments i així nosaltres serem coneixedors de l’estat de la ruta i les vostres aventures, us podeu posar en contacte amb nosaltres gasmountainmdm@gmail.com.

Tots els que feu més de 330km, 11.500 + i respecteu el 90% del recorregut sereu #3mpordalegend.

Tot això ha estat possible gràcies a molta gent i especialment a les associacions i  col·laboradors: Gas Mountain, Traxapp, A pas d’Àngels, Tramuntanya Llançà, CEJ Centre Excursionista Jonquerenc, Ceb Bellcairenc, Senglanassos i Enduro Salines. Esperem que us agradi i rebre les vostres opinions.