/3MPORDA BY ÒSCAR SÁNCHEZ (V)/

Molt contents per l’Òscar Sánchez que ha completat la volta a la 3mpordà, respectant al 100% tot el traçat, i la distribució de les etapes, tots i que les ha fet de dos en dos, i fins a tres seguides, el tercer #3mpordalegend no ha respectat a ningú hi ha tira’t pel dret, i us animem a llegir aquestes dos últimes etapes d’aquest Empordanès d’adopció.

+3mpordA ETAPA 10 (ROSES. EL FAR DE CAP DE CREUS)
ROSES – FAR DE ROSES – CANYELLES PETITES – ALMADRAVA – PUNTA FALCONERA – CALA ROSTELLA – MOTNJOI – CALA JÓNCOLS – REC DE TORRENT BO – CADAQUÉS – PORTLLIGAT – SES FIGUERETES – FAR DE CAP DE CREUS

08/03/2019
Començament d’etapa a la rotonda del port de Roses i ressegueixo la costa pel camí de ronda fins a Punta Falconera.
Deixo enrere Cala Montjoi amb vistes del mediterrani espectaculars arran de costa pels penya-segats fins a arribar a Cala Jóncols. Pujadeta al puig d’en Manyana, un cop allà començo a veure Cadaqués el meu proper objectiu, estic volant pel Cap de Creus a un ritme molt alt, estic content, avui és un gran dia.

Un cop faig de turista una estona a Cadaqués, surto cap al Far del Cap de Creus, estic fent un bon entrenament  per la 15à MARXA 24 HORES DEL CAP DE CREUS. Sense problemes arribo al far, podríem dir que si sempre és així, és possiblement un dels llocs més impressionants que he visitat, tantes sorpreses a la 3mpordà, són difícils de digerir.

+3mpordA ETAPA 11 (CAP DE CREUS- LLANÇÀ).

CAP DE CREUS – REC DE CLALA BONA – MAS DELS RABASSERS DE DALT – REC DEL MORO – COLL DE MAÓ – ERMITA DE SANT BALDIRI – ELS TORRELLONS – PORT DE LA SELVA – LA SELVA DE MAR – ELS GATIENS – SANT PERE DE RODES – SERRA DE L’ESTELA – EL XIMBALAR – LLANÇÀ

Continuo deixant el   far del Cap de Creus enrera, baixo per la carrera i agafo el G.R .i endinsar-me pels corriols amb vegetació baixa del Cap de Creus. Passat el mas dels rabassers de dalt, la vegetació ja comença ser una mica més frondosa. Sembla que estigui a la Lluna. Baixada salvatge cap al Port de la Selva.
Arribo al Port de la Selva i enfilo cap a la Selva de Mar pujada coneguda fins a St. Pere de Rodes. Continuo la ruta passant per l’ermita de Santa Creu de Rodes, comença l’última part de l’etapa, aquest cop vaig acompanyat del meu amic Damià que no es volia perdre aquest final. Només vuit km per arribar a Llançà amb molt bona forma i amb la il·lusió de poder acabar aquesta aventura que de ben segur trobaré a faltar.
Finalitzo les etapes i  la volta,  ja puc dir que sóc #3mpordalegend, després de 335 quilòmetres i 10.731 metres de desnivell positiu.
Per acabar, dir que moltes gràcies a tots. pero sobretot al meu sherpa Jep Corominas que sense ell, encara estaria assegut a la plaça de Maçanet de Cabrenys.

Si et vas perdre les primeres, aquí et deixem els enllaços:

Si voleu participar, descarregueu el track al Wikiloc de 3MPORDA, i ens expliqueu per FACEBOOK o MAIL les vostres experiències i descobriments i així nosaltres serem coneixedors de l’estat de la ruta i les vostres aventures, us podeu posar en contacte amb nosaltres gasmountainmdm@gmail.com.

Tots els que feu més de 300km, 10.000 + i respecteu el 90% del recorregut sereu #3mpordalegend.

Tot això ha estat possible gràcies a molta gent i especialment a les associacions i  col·laboradors: Gas Mountain, Traxapp, A pas d’Àngels, Tramuntanya Llançà, CEJ Centre Excursionista Jonquerenc, Ceb Bellcairenc, Senglanassos i Enduro Salines. Esperem que us agradi i rebre les vostres opinions.