/3MPORDA BY ÒSCAR SÁNCHEZ (III)/

L’Òscar Sánchez continua la volta a l’Alt Empordà,  la 3MPORDA. Ja ha acabat les primeres i arriba a l’equador del recorregut. El pots seguir al web de Gas Mountain. Si t’estàs plantejant fer-la, podràs seguir els seus consells.

+3mpordA ETAPA 05 (ALBANYÀ – BESALÚ)

CAMPING ALBANYÀ – PONT NOU – LA PARADA – EL CARIG – COLL DE LES CANALS DEL CARIG – FONT DEL BAC – BAGA DEL GINEBRET – PLA DEL VI – COLL DE JONCANAT – EL MONT – SANT LLORENÇ DE SOUS – CASTELL DE BEUDA – BEUDA – SANT SEPULCRE DE PALERA – SANTA MARIA DE PALERA – CAL SANT – VINYELS – LA BRUGUERA – BESALÚ

16/02/2019
Surto d’Albanyà, matinant de valent per assegurar la llum i fer tres etapes seguides, m’acomiado d’en Jep Corominas gran xofer i millor amic, enfilo pel camí del carter direcció Lliurona, passant per La Parada.
Un cop passat el Coll de les Arcades trobo una trentena de cabirols els quals sorprenc per l’hora en què arribo, encara fosc.
Entro a la Serra de les Corones per la font del Bac, agafo un xic d’aire per començar a fer la rampa del coll de Joncanat que puja fortament al Cim del Mont, ja estic resseguint el traçat de la MDM, molt ben senyalitzat per ITINERÀNNIA que em porta sense problemes fins a Beuda, visito a gran velocitat el Sant Sepulcre de Palerai després cap a Besalú.

+3mpordA ETAPA 06 (BESALÚ – ORRIOLS)

BESALÚ – EL FLUVIÀ – LA CANOVA – MAS PUJOL – CAN CLOTES – CAL BATO – CRESPIÀ – ESPINAVESSA – CAN LLAMBERT DE BAIX – CANELLES – ROMANYÀ D’EMPORDÀ – LA BRUGUERA – ARBREDES D’EN VIADER – BÀSCARA – CAN TEIXIDOR – PLA DE BÀSCARA – MAS D’ESPOLLA – ORRIOLS

Surto de Besalú amb el pilot automàtic, ja no miro enrere, la calor m’està fent patir més del que esperava, començo a enfilar pistes tot resseguint el Fluvià. Començo a notar la immensitat de l’Empordà a les cames, arribo a la civilització, passo el pont de Bàscara, em resulta estrany després d’unes hores per boscos, una llarga pujada fins a Orriols, sembla que la segona etapa del dia hem deixarà tocat per la tercera, pensava passar més bé però la calor i forçar una mica el ritme estan passant factura, però vaig a molt bon ritme. Última etapa del dia, prometia més planera, no ho és, molt trencacames, puja i baixa continuat. He de fer aquest esforç per quadrar les etapes i fer les properes de dos en dos, aquest és l’objectiu, desconnecto el cervell i tiro fort. Arribo a Bellcaire bastant desfet però molt satisfet, trobo en Jep a l’arribada, sort d’ell hem recull i tornem a casa satisfets amb la feina feta.

+3mpordA ETAPA 07 (ORRIOLS – BELLCAIRE D’EMPORDÀ)

ORRIOLS – CAN CASADEVALL – RIERA DE LLAMPAIES – VEÏNAT DEL MASOS – VEÏNAT DEL PUIG – CAMALLERA – ELS PINS – VILOPRIU – CAN ROC – LES OLIVES – ELS FERRINS – MUNTANYA DE MARANYÀ – LA FONT DE LLUNY – MAS VICENÇ – LA TALLADA D’EMPORDÀ – BELLCAIRE D’EMPORDÀ

Si et vas perdre les primeres, aquí et deixem els enllaços:

Si voleu participar, descarregueu el track al Wikiloc de 3MPORDA, i ens expliqueu per FACEBOOK o MAIL les vostres experiències i descobriments i així nosaltres serem coneixedors de l’estat de la ruta i les vostres aventures, us podeu posar en contacte amb nosaltres gasmountainmdm@gmail.com.

Tots els que feu més de 300km, 10.000 + i respecteu el 90% del recorregut sereu #3mpordalegend.

Tot això ha estat possible gràcies a molta gent i especialment a les associacions i  col·laboradors: Gas Mountain, Traxapp, A pas d’Àngels, Tramuntanya Llançà, CEJ Centre Excursionista Jonquerenc, Ceb Bellcairenc, Senglanassos i Enduro Salines. Esperem que us agradi i rebre les vostres opinions.