/3MPORDA BY MARCEL BUENO (V)/

Recta final per en Marcel Bueno continua la volta a l’Alt Empordà,  la 3MPORDA, i ja en porta 10, una més per ser un autèntic #3mpordalegend. El pots seguir al web de Gas Mountain. Si t’estàs plantejant fer-la, podràs seguir els seus consells.

+3mpordA ETAPA 09 (HOSTAL EMPÚRIES – ROSES)

HOSTAL EMPÚRIES – RUNES D’EMPÚRIES – SANT MARTÍ D’EMPÚRIES – RIU VELL – CAN CRISTIÀ – MAS MARTINET – REC DEL MOLÍ – SANT PERE PESCADOR – FLUVIÀ NÀUTIC – NÀUTIC ALMATA – EL CORTALET – LA MUGA – EMPURIABRAVA – REC DE SALINS – SANTA MARGARITA – PORT DE ROSES

16/02/2019

Surto de casa i baixo a peu fins a l’Hostal Empúries per començar l’etapa d’avui; dóna gust per un dia poder començar una etapa sense haver d’agafar el cotxe.
Començo fent la part del passeig d’Empúries fins a Sant Martí d’Empúries i continuo fins a la platja del riuet on després de passar pel petit pont que hi ha, el camí continua per l’allargada platja de Sant Pere Pescador.Uns quants quilòmetres més enllà torno a incorporar-me a terra més ferma per anar a buscar el Fluvià que em porta fins a Sant Pere Pescador, allà continuo per l’altre costat del Fluvià per anar a buscar el nàutic Almata.
M’endinso pel cor del Parc Natural dels Aiguamolls de l’Empordà amb els seus observatoris per poder observar la fauna, fins a arribar a l’altre gran riu de la comarca, la Muga.
Arribo a la part més civilitzada de tota la volta, ja que d’una passada em ventilo el passeig marítim d’Empuriabrava, Santa Margarita i Roses, on en arribar al port s’acaba l’etapa.

+3mpordA ETAPA 10 (ROSES. EL FAR DE CAP DE CREUS)

ROSES – FAR DE ROSES – CANYELLES PETITES – ALMADRAVA – PUNTA FALCONERA – CALA ROSTELLA – MOTNJOI – CALA JÓNCOLS – REC DE TORRENT BO – CADAQUÉS – PORTLLIGAT – SES FIGUERETES – FAR DE CAP DE CREUS

17/02/2019
Començo l’etapa a la rotonda del port de Roses i començo a tirar cap a la platja de Canelles Petites passant per davant del far de Roses, continuo cap a l’Almadrava pel camí de ronda. Deixo la civilització i enfilo cap a Punta Falconera.
Arribo a Cala Montjoi i les vistes comencen a ser espectaculars, continuo arran de costa pels penya-segats fins a arribar a Cala Jóncols on començo la pujadeta al puig d’en Manyana, on d’alt i trobo un parell de vaques al mig del camí pasturant al seu aire.
Agafo la pista i començo a baixar, observo l’immensitat del Cap de Creus amb Cadaqués a sota, i al fons, el punt d’arribada, el Far del Cap de Creus.
Recorro Cadaqués resseguint la seva costa; una de les costes més emblemàtiques del nostre país, vaig direcció Port-Lligat i passo per davant de la casa-museu d’en Dalí i vaig ja a buscar l’últim tram de G.R. per poder arribar a la meva destinació.
Aquest últim tram amb molta pedra de pissarra típica de la zona pel que veig, humida rellisca molt, dono fe.

Cada Cop tinc el far més a prop, segueixo el cami fins a les últimes rampes fins a l’arribada al far, on puc observa la magnitud d’aquest meravellós paratge que és el Cap de Creus.

Ja només queda una!!!!!

Si et vas perdre les primeres, aquí et deixem els enllaços:

/3MPORDA BY MARCEL BUENO (IV)/

Si voleu participar, descarregueu el track al Wikiloc de 3MPORDA, i ens expliqueu per FACEBOOK o MAIL les vostres experiències i descobriments i així nosaltres serem coneixedors de l’estat de la ruta i les vostres aventures, us podeu posar en contacte amb nosaltres gasmountainmdm@gmail.com.

Tots els que feu més de 300km, 10.000 + i respecteu el 90% del recorregut sereu #3mpordalegend.

Tot això ha estat possible gràcies a molta gent i especialment a les associacions i  col·laboradors: Gas Mountain, Traxapp, A pas d’Àngels, Tramuntanya Llançà, CEJ Centre Excursionista Jonquerenc, Ceb Bellcairenc, Senglanassos i Enduro Salines. Esperem que us agradi i rebre les vostres opinions.