/3MPORDA BY MARCEL BUENO (IV)/

En Marcel Bueno continua la volta a l’Alt Empordà,  la 3MPORDA, i ja son 8. El pots seguir al web de Gas Mountain. Si t’estàs plantejant fer-la, podràs seguir els seus consells.

+3mpordA ETAPA 07 (ORRIOLS – BELLCAIRE D’EMPORDÀ)

ORRIOLS – CAN CASADEVALL – RIERA DE LLAMPAIES – VEÏNAT DEL MASOS – VEÏNAT DEL PUIG – CAMALLERA – ELS PINS – VILOPRIU – CAN ROC – LES OLIVES – ELS FERRINS – MUNTANYA DE MARANYÀ – LA FONT DE LLUNY – MAS VICENÇ – LA TALLADA D’EMPORDÀ – BELLCAIRE D’EMPORDÀ

Surto d’Orriols i començo a córrer  per camins ramaders el que serà la tónica d’aquesta etapa.

Pel primer poble que passo és per Llampaies on m’aturo un moment a fer una foto a la casa rural de Can Gat Vell que són amics.

Continuem la ruta arribant a Camallera tot continuant el camí paral·lel a la carretera.

Un com a Camallera ens desviem cap a la dreta per continuar per camins ramaders fins a arribar la pedània dels pins, i fins a arribar a Vilopriu on el camí fa una mica més de pujadeta.

Tot arribant a Garrigoles tinc una petita incidència en trobar una tanca pel camí per on he de passar, vorejo la tanca i soluciono el problema.

Començo a encara el final de l’etapa arribant a la Tallada d’Empordà per la pista senyalitzada i queda la recta final fins a arribar a Bellcaire d’Empordà on després d’arribar anem a esmorzar amb la família al Rustik on l’Albert sempre ens tracta de primera.

+3mpordA ETAPA 08 (BELLCAIRE – HOSTAL EMPÚRIES )

BELLCAIRE – LA BOLLERIA – SANTA CATERINA – CASTELL DE TORROELLA DE MONTGRI – LA TORRE VELLA – SERRAT LLARG – MUNTANYA GRAN – PUNTA D’EN MILÀ – CALA MONTGÓ – TORRE MONTGÓ – PUNTE DEL BOL ROIG – RIELLS – HOSTAL EMPÚRIES

10/02/2019

Comencem l’etapa ven d’hora que hi ha la cursa del Montgrí i vull mirar de no molestar als corredors. Faig un cafè ràpid al Rustiki començo a enfilar la muntanya per la Bolleria, passant per la zona del càmping del francès i faig el Puig de les Cogullades i el Puig de Carroig, un cop passat aquest, baixo fins a l’Ermita de Santa Caterina per pujar cap a la creu.

Un cop a la creu toca fer la pujada al mític Castell de Montgrí, pujada serpentejant per les pedres de la muntanya, d’alt faig la típica foto al castell i baixo per la cara sud per encara la pujada al Montplà.

Tot seguit hi ha la baixada de pedra per arribar a la font de les dunes i continuar cap a la zona boscosa del Montgrí on començo a fer corriols pel bosc fins a sortir al tallafocs per anar a arribar a Punta Milà, antiga zona militar.

Començo a veure  la torre vigia de Punta Montgó, i un cop arribat a punta ventosa tinc tota la plenitud de la magnífica Cala Montgó. Per arribar vaig pel GR- 92vorejant la costa pels penya-segats.

Toca l’última pujadeta del dia, com no Punta Montgó, un cop d’alt foto a la torre vigia i a començar la baixada pel camí de ronda fins a arribar al Port de L’Escala, Vila marinera i la perla blanca del nostre Empordà, només queda seguir la costa pel passeig marítim (quantes vegades l’he corregut), primer per la zona de Riells on al ser diumenge hi ha mercat i després cap al nucli antic passant per l’olla i la punta, a la platja de les barques encara tinc temps de parar un moment per saludar a un amic i continuar per la mar d’en manassa, la creu, per acabar agafant el passeig d’Empúries i arribar a l’Hostal d’Empúries on finalitzo l’etapa d’avui.

Si et vas perdre les primeres, aquí et deixem els enllaços:

/3MPORDA BY MARCEL BUENO (III)/

Si voleu participar, descarregueu el track al Wikiloc de 3MPORDA, i ens expliqueu per FACEBOOK o MAIL les vostres experiències i descobriments i així nosaltres serem coneixedors de l’estat de la ruta i les vostres aventures, us podeu posar en contacte amb nosaltres gasmountainmdm@gmail.com.

Tots els que feu més de 300km, 10.000 + i respecteu el 90% del recorregut sereu #3mpordalegend.

Tot això ha estat possible gràcies a molta gent i especialment a les associacions i  col·laboradors: Gas Mountain, Traxapp, A pas d’Àngels, Tramuntanya Llançà, CEJ Centre Excursionista Jonquerenc, Ceb Bellcairenc, Senglanassos i Enduro Salines. Esperem que us agradi i rebre les vostres opinions.