/3MPORDA BY MARCEL BUENO (II)/

En Marcel Bueno continua la volta a l’Alt Empordà,  la 3MPORDA. Ja ha acabat les 4 primeres. El pots seguir al web de Gas Mountain. Si t’estàs plantejant fer-la, podràs seguir els seus consells.

+3mpordA ETAPA 03 (EL PERTÚS – COUSTOUGES)

LE PERTHUS – FORT DE BELLAGUARDA – COLL DE PANISSARS – COLL DEL PRIORAT – COLL DEL POMER – PUIG DEL COLL DEL TEIXÓ – COLL DE PORTELLS – MAS NOU – COLL DE MANRELLA – LA QUERA – COLL DE LLI – COLL DE LA BIGA – COLL DE LES GORDES – MARE DE DÉU DE LES SALINES – COLL DEL PONT DE LA NEU – EL MOIXER – ROS DE FRAUSA – COLLADA DE SANT MARTÍ – LES COLLADES – COLL DE LA DONA MORTA – COLL DE PERILLÓ – COLLADA VERDA – SANT BERNABEU – COLL DEL FAIG – COLL PREGON – PUIG MOIXER – COLL DE LA PEDRA DRETA – COUSTOUGES

15/01/2019
La primera part de l’etapa ha sigut força còmode, a l’anar quasi tot per pista forestal. Just al desviament cap a les salines hi havia un arbre caigut al mig de la pista. Un cop arribat al Santuari de la Mare de Déu de les Salines ha començat la pujada fotuda cap al Puig Moixer, Un quilòmetre llarg vertical que s’ha fet dur.
Al quilòmetre 23 m’he regirat una mica el turmell però res greu, una mica de molèsties.
Després, uns quants quilòmetres carenejant fins a començar a baixar lentament, he trobat uns quants “repexons” curts però molt durs, fins una última baixada fins Coustougues

COUSTOUGES – HOSTAL DE LA MUGA – ERMITA DE SANT CORNELI – PLÀ DE LA BATERIA – PIC BASSEGODA – CAN GALAN – CAN NOU – CAN FERRERS – CAMPING BASSEGODA PARK

19/01/2019

Etapa força “suau” si no fos pel “puja i baixa” al Bassegoda, molt guapa pels boscos i els corriols que hi havia, si no fos perquè hi havia massa fulles a terra i a vegades no saps per on trepitges i alguna bestioleta que m’ha fotut algun espant, una pujada al Bassegoda guapíssima, d’escalada lliure. I per culminar descens fins al Bassegoda Park, passant per Can Nou.

Si et vas perdre la primera part, aquí et deixem l’enllaç:

/3MPORDA BY MARCEL BUENO (I)/

Si voleu participar, descarregueu el track al Wikiloc de 3MPORDA, i ens expliqueu per FACEBOOK o MAIL les vostres experiències i descobriments i així nosaltres serem coneixedors de l’estat de la ruta i les vostres aventures, us podeu posar en contacte amb nosaltres gasmountainmdm@gmail.com.

Tots els que feu més de 300km, 10.000 + i respecteu el 90% del recorregut sereu #3mpordalegend.

Tot això ha estat possible gràcies a molta gent i especialment a les associacions i  col·laboradors: Gas Mountain, Traxapp, A pas d’Àngels, Tramuntanya Llançà, CEJ Centre Excursionista Jonquerenc, Ceb Bellcairenc, Senglanassos i Enduro Salines. Esperem que us agradi i rebre les vostres opinions.