/3MPORDA BY MARCEL BUENO #3MPORDALEGEND (VI)/

Molt contents per en Marcel Bueno que ha completat la volta a la 3mpordà, respectant al 100% tot el traçat, i la distribució de les etapes, però encara més contents per haver conegut una persona tan senzilla que només ha generat bon rotllo i que a més ha sigut un gran ambaixador d’aquesta aventura, amb tenacitat i constància, i una bona dosis de bona educació l’acomiadem amb el títol de #3mpordalegend, i us animem a llegir aquesta última etapa d’una gran persona.

+3mpordA ETAPA 11 (CAP DE CREUS- LLANÇÀ).

CAP DE CREUS – REC DE CLALA BONA – MAS DELS RABASSERS DE DALT – REC DEL MORO – COLL DE MAÓ – ERMITA DE SANT BALDIRI – ELS TORRELLONS – PORT DE LA SELVA – LA SELVA DE MAR – ELS GATIENS – SANT PERE DE RODES – SERRA DE L’ESTELA – EL XIMBALAR – LLANÇÀ

24/02/2019
Començo l’etapa al far del cap de creus quan no fa gaire que el sol ha sortit per l’horitzó. Primer baixo per la carrera que et porta al far 1 km per ja comença a agafar el G.R .i endinsar-me pels corriols amb vegetació baixa del Cap de Creus. Passat el mas dels rabassers de dalt, la vegetació ja comença ser una mica més frondosa i com no trobem una batuda de senglar. El primer armilla taronja que trobo ja li faig saber de la meva presencia per la zona, i durant els següents km cada 400 m en vaig trobant els seus companys apostats per zones altes fent de guaites.
Abans de començar a baixar cap al Port de la Selva encara tinc algunes incidències, tres en concret, ja que fins a tres ocasions em trobo bestiar (vaques) en mig del camí.
Arribo al Port de la Selva i enfilo cap a la Selva de Mar on com que ser que aquest mes hi ha el repte del Dr. Soler i he de fer la mateixa pujada fins a St. Pere de Rodes m’entretinc a fer el repte pujant fins al Castell de Verdera i tornar a baixar a la Selva de Mar, 7 km amb uns 600m de desnivell. En ser Dissabte i fer molt bon temps trobo força gent fent el repte o entrenant per la zona com la Cristina Vilarnau, Àngels Ayats, Ivan RodriguezJuan Diego etc..

Si encara no coneixes els Reptes del Dr. Soler, és que no estàs atent, el pot seguir a Strava i Facebook, T’estàs perdent moltes coses.
Després de finalitzar el repte encaro a tornar a pujar cap a St. Pere de Rodes, ja una mica minvat de forces, un cop d’alt aprofitant que hi ha unes màquines vending, agafo un Aquarius ben fresquet que tot i valer 2€ em salva mitja vida amb la calor que fa.
Continuo la ruta passant per l’ermita de Santa Creu de Rodes i començant a encara l’última part de l’etapa. Agafo el besant sud de la muntanya on tinc unes magnífiques vistes de tota la plana de l’Empordà i encaro els 8 km que em falten per arribar a Llançà amb molta fatiga però amb la il·lusió de poder acabar aquesta trepidant aventura.
Abans d’arribar a Llançà pel corriol de baixada, encara puc observar una serp com s’amaga en sentir la meva presencia.

Un cop entrant a Llançà les emocions comencen a estar a flor de pell, els carrers per arribar al passeig marítim es van fer eterns, ja començo a veure el mar i en girar una cantonada ja veig el monument de la barca on ja observo la família i l’Òscar Sánchez que m’està esperant.

Finalitzo l’etapa i el més important la Volta, ja puc dic que sóc #3mpordalegend després de 328 quilòmetres amb 10.678 quilòmetres de desnivell positiu.

Agrair com no a la família, la meva dona la Silvia per la paciència que té sempre amb mi, el meu Pare, el motxiller que m’ha portat d’aquí cap allà, la meva mare que també a donat el seu suport logístic, i al cunyat, en Gerard que un dia va haver de suplir al motxiller.
A l’Òscar Sánchez, per venir a l’arribada i donar-me sempre el seu suport, fa poc que ens coneixem (des de la mitja de Llançà que quasi arribo abans que ell ;-)) però és com si ja fes anys que ens coneixem.
A l’Humberto Vila per estar sempre a l’altre costat del WhatsApp, ser un dels artífexs d’aquesta aventura i currar-se tot el tema de la web.
I a tots que amb el seu granet de sorra han fet possible aquesta aventura, Jep CorominasRubén Cruz (el Primer finisher), etc…
I a tots els que han seguit per les xarxes socials via Facebook, Instagram o per la web de GAS MOUNTAIN, que amb els vostres ànims, heu fet més lleugera la volta.Moltes gràcies a tots i fins a la propera aventura.

Si et vas perdre les primeres, aquí et deixem els enllaços:

/3MPORDA BY MARCEL BUENO (V)/

Si voleu participar, descarregueu el track al Wikiloc de 3MPORDA, i ens expliqueu per FACEBOOK o MAIL les vostres experiències i descobriments i així nosaltres serem coneixedors de l’estat de la ruta i les vostres aventures, us podeu posar en contacte amb nosaltres gasmountainmdm@gmail.com.

Tots els que feu més de 300km, 10.000 + i respecteu el 90% del recorregut sereu #3mpordalegend.

Tot això ha estat possible gràcies a molta gent i especialment a les associacions i  col·laboradors: Gas Mountain, Traxapp, A pas d’Àngels, Tramuntanya Llançà, CEJ Centre Excursionista Jonquerenc, Ceb Bellcairenc, Senglanassos i Enduro Salines. Esperem que us agradi i rebre les vostres opinions.